تبلیغات
مهندسی خطوط راه آهن - پایان نامه "مدلهای سه بعدی روسازی خط برای ارزیابی دینامیکی"

 

 

کد منبع:  KR5-ET01

نام اصلی منبع:

 

3D-models of Railway Track for Dynamic Analysis

مدلهای سه بعدی روسازی خط برای ارزیابی دینامیکی

مولف و مترجم:

Huan Feng

انتشار دهنده:

Royal Institute of Technology KTH-Stockholm

ثبت كتابخانه          

ISSN 1650-867X

ISRN KTH/VBT-11/16-SE

زبان: انگلیسی

سال انتشار: 2011

تعداد صفحه: 80

 

معرفی و کاربرد:

این پایان نامه یکی از پروژه های کارشناسی ارشد بخش مهندسی راه و راه آهن از دانشکده علوم حمل و نقل KTH استکهلم می باشد که به صورت تخصصی به موضوع "مدلهای سه بعدی روسازی راه آهن برای بررسی دینامیکی" می پردازد. در این پایان نامه در فصل اول مقدماتی از موضوع و ساختار پایان نامه ارائه می گردد.

سپس به ارائه ادبیات موضوع در فصل دوم که به معرفی مباحثی همچون تیر اولر- برنولی و تیر تیموشنکو که برای تحلیل روسازی راه آهن کاربرد دارند می پردازد و در ادامه این فصل المان تیر را بررسی می کند و توضیحاتی از ریل پد و پابند و تراورس و بالاست و سایر اجزا روسازی ارائه می شود. خصوصیات دینامیکی خط، نیروهای وارده، اثرات سرعت ناوگان شرح داده شده و به مدلهای ریاضی می پردازد. برخی مدلهای پیوسته و منصفل تحلیل خطوط راه آهن مورد بررسی قرار گرفته و مطالب آن ارائه می گردد... 

 

 

در فصل سوم، به شرح تفصیلی الگو و روش کار و بخشهای مختلف برنامه های موجود از قبیل GEOTRACK و KENTRACK می پردازد و در فصل چهارم در رابطه با معرفی و مدلسازی در نرم افزار اجزاء محدود ABAQUS مطالبی ارائه می شود. فصل ششم به ارائه نتایج مدلسازی ها پرداخته می شود و دینامیک خط بالاستی راه آهن و مودهای ارتعاشی را توسط مدلسازی های مختلف اجزا محدود مورد بررسی قرار می دهد.

 

undefined 

 

اثرات ریل پد و سختی و میرایی بالاست و زیر بالاست توسط نمودارهایی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از تغییرات در مدلسازی از قبیل اثرات ابعاد خط و مدول لایه ها (زیربالاست، بستر و ...) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مطالعه بار استاتیک و سرعت قطار نیز به کمک برخی از مدلسازی های ABAQUS انجام گرفته و نتیاج آن ارائه شده است.

 

 

مدل تیر در مدلسازی های نرم افزاری برای ریل مورد نظر قرار می گیرد که به منظور مقایسه، مدل سه بعد جسم ((Solid برای مدل و المان ریل نیز مورد توجه قرار می گیرد.

در پایان و در فصل ششم، نتایج و پیشنهادات آینده مطرح می گردد. در بخش منابع و مراجه می توان به منابع مفیدی در این زمینه اشاره کرد.

پیوست A این پایان نامه، اطلاعات ورودی فایل ABAQUS که به صورت متنی قابل معرفی به نرم افزار می باشد ارائه می کند که راه را برای بررسی جزئیات بیشتر مدلهای مطرح شده در متن را باز می کند و یک بخش بسیار مفید از این پایان نامه است چرا که مدلسازی های خط با این نرم افزار نیاز بسیاری از محققان در این زمینه نیز می باشد. اینجانب خود از این پایان نامه استفاده های مفیدی برده ام و برای مدلسازی با نرم افزار ABAQUS و بررسی خصوصیات دینامیکی خط بالاستی از منابع مفید به شما می رود.

 

کلمات کلیدی (Keywords):

دینامیک خط، مدلسازی خط راه آهن، آنالیز اجزاء محدود، receptance*.

Keywords: track dynamics, railway track modelling, finite element analysis, receptance.

 

* نسبت انحراف مسیر خط و نیروی وارد آمده به خط می باشد که که جابجایی در خط (متر9 را برای بار نیوتن اعمالی به خط می دهد.

 

فهرست مطالب:

 

1- مقدمه

1-1. مقدمه

1-2.خصوصیات روسازی راه آهن

1-3. اهداف تحقیق

1-4. ساختار پایان نامه

2- ادبیات موضوع

2-1. خصوصیات دینامیکی اجزا خط

2-1-1. ریل

2-1-2. پابند و ریل پدها

2-1-3. تراورس

2-1-4. بالاست، زیربالاست و بستر

2-2. خصوصیات دینامیکی خط

2-2-1. receptance

2-2-2. تشدید (رزونانس)

2-3. نیروهای وارد شده بر بالاست

2-4. اثر سرعت قطار

2-5. مدل ریاضی

2-5-1. مدل تیر بر روی بستر الاستیک (BOEF)

2-5-2. تیر (ریل) بر روی تکیه گاه منفصل

2-5-3. تکیه گاه منفصل ریل به همراه جرم بالاست

2-5-4. مدل بدون کشش (BOEF) بر اساسKjell Arne Skoglund

2-5-5. بستر پاسترانک Pasternak

2-5-6. سایر مدلهای خط و ریل

3- برنامه های موجود

3-1. ژئوترک (GEOTRACK)

3-2. کن ترک (KENTRACK)

3-3. محدودیتهای برنامه های موجود

* این نرم افزارها در این پایگاه ارائه می گردند.

4- ایجاد مدل های اجزاء محدود

4-1. فرآیند مدلسازی در ABAQUS/CAE

4-2. المان ها

4-3. روشهای تحلیل

* برای بررسی بیشتر این فصل به "مجموعه طلایی موضوعی- تخصصی؛ نرم افزار ABAQUS" در همین پایگاه مراجعه نمایید.

5- نتایج مدلسازی

5-1. مدل تیر (ریل) بر روی تکیه گاه منفصل

5-1-1. خصوصیات خط

5-1-2. مودهای ارتعاش

5-1-3. بررسی همگرایی سختی فنر

5-1-4. تاثیر ریل پدها

5-1-5. تاثیر سختی و میرایی بالاست

5-2. تکیه گاه منفصل به همراه جرم بالاست

5-2-1. ویژگی های مدل

5-2-2. تاثیر ریل پدها

5-2-3. تاثیر سختی و میرایی بالای بالاست

5-2-4. تاثیر سختی و میرایی زیر بالاست

5-2-5. خلاصه مقایسه با مدل قبلی

5-3. ریل ها بر روی تراورس پیوسته

5-3-1. مودهای ارتعاش

5-3-2. تاثیر بعد بستر خط

5-3-3. تاثیر مدول برای هر لایه

5-4. بررسی بار استاتیک قطار

5-5. بررسی اثر سرعت قطار

5-6. مقایسه مدلهای مختلف

6- نتایخ و پیشنهادات برای کار آینده

6-1. نتایج

6-2. تحقیقات آتی

مراجع

پیوست A

 

چکیده:

به زودی ...

 

 

نسخه چاپی مطلب

فرمت: pdf    حجم: 483kb

فایل اصلی منبع

فرمت: pdf    حجم: 3.23Mb

امتیاز منبع:

*****




طبقه بندی: پایان نامه های راه آهن، 
ارسال توسط عبدالکریم خلعتی
صفحات جانبی
انجمن گفتگو بانک منابع فارسی بانک منابع لاتین بانک مجموعه های طلایی بانک همایشهای داخلی بانک همایشهای خارجی بانک چندرسانه ای بانک نرم افزارها بانک پیوندهای فارسی بانک پیوندهای لاتین


نظر سنجی
کدامیک از دوره های آموزشی زیر را برای شروع فعالیتهای آموزشی و دانشگاهی این پایگاه انتخاب می کنید؟










پیوند های روزانه
تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به مهندسی خطوط راه آهن می باشد.